Бис.БГ

по темите тук
| Вход | Влез чрез Фейсбук
User Avatar
последната-модификация-на-х-серията-на-бмв
Огромен, луксозен, мощен, бърз и... много гладен. Представете си съчетание между джип и спортно купе. Рожбата се нарича БМВ Х6 - последният модел от серията Х. Баварската компания успя да създаде напълно нов клас автомобили - чудовищна машина, приличаща на дракон от приказките.

 

Никой не знае какво е да караш летяща чиния, но Х6 може да те накара да се замислиш какво би било. Особено най-мощният бензинов двигател. Може би единственият недостатък е огромният разход на гориво, стигащ 15 л/100 км дори при по-лежерно шофиране на дълъг път. Но кой кара такава кола бавно? И дали разходът минава през главата на човек, платил над 250 000 лв. за 4,4-литровия бензинов двигател, оборудван с 407 конски сили? Вдигнеш ли над 200 км/ч, разходът става убийствен. А усещането в купето е като че ли се движиш най-много със 120 км/ч. Такава е и лекотата, с която Х6 изпреварва останалите на пътя. Пътниците в него просто залепват за седалката.

 

Който седне за първи път в автомобилната “летяща чиния”, със сигурност ще се загуби из многобройните бутони. Дори жабката се отваря по необичаен начин. Не знаеш ли как, трябва доста да се помъчиш, докато намериш правилното копче. Вътре има DVD плейър. А за задните места удобството е плазмен монитор за гледане на филми. Х6 не е пригоден за повече от четирима души. Между двете места отзад има бар и трети човек не може да седне.

 

За шофьора удобствата изглеждат безкрайни. Особено интересен е дигиталният скоростомер, който се отразява с червени цифри в предното стъкло (опция, която има и предшественикът Х5). Спрете ли колата, на мултифункционалния дисплей на таблото може да се гледа телевизия. При шофиране назад или при паркиране на екрана се появява всичко, което вижда окото на задната камера. Воланът е изключително спортно направен. Предните седалки на всички модификации са електрически, с регулиране на позицията и извивката на кръста.

 

“Драконът” на БМВ е серийно оборудван със системата за двойно предаване xDrive с електронно управление на променливото разпределение на мощността между предния и задния мост. Новият 8-цилиндров двигател впечатлява не само с огромната си мощ и тяга, но и с компактните си размери. Защото това е първият в света осемцилиндров бензинов агрегат, при който турбокомпресорът е между двата реда цилиндри.

 

На пътя върховите технологии на задвижване и окачване на X6 дават ново усещане за гъвкавост, динамика и безопасност, особено в бързи и остри завои. На хлъзгав път и в пресечена местност сцеплението и стабилността също достигат нови нива на съвършенство.

 

В своя дизайн X6 определено носи всички гени на X-серията, но изразени в напълно нов, спортен стил. Предницата, страните и задната част преливат плавно, като отделните форми и повърхности се сливат, за да образуват едно хармонично цяло.

 

Купето и багажникът на X6 са ясно разграничени. С обем от 570 литра багажникът зад задните седалки е много по-голям от този на обикновено купе, което позволява на водача и пътниците да натоварят четири пълни сака за голф, дори ако пътуват четирима души.

 

User Avatar
User Avatar
ауди-q7-v12-tdi-локомотивътауди-q7-v12-tdi-локомотивът
уникален дванайсетцилиндров дизелов двигател.

Надписи V12 украсяват предните калници и задния капак. За мнозина това може да е повод за гордост, но на една бензиностанция авторът на тези редове бързо попада под словесен обстрел. “Трябва да се срамувате от този убиец на планетата”, изрича превъзбудено собственикът на едно овехтяло Volvo, чийто ауспух в същото време онагледява понятието въглероден двуокис.

 

Зелени амбиции

 

 

Малкото на брой скъпи V12 машини едва ли ще навредят толкова много на климата - най-вече поради факта, че шестлитровият агрегат на Audi е по-икономичен от всеки друг мотор в този клас на мощност. Средният разход на гориво на големия SUV в настоящия тест е едва 14,8 л на 100 километра, тъй като за момента той притежава единствения 12-цилиндров мотор, работещ по принципа на Рудолф Дизел. Ако разглеждаме мощността на огромния агрегат като резервен потенциал и се отдадем на релаксиращо шофиране с ниско или средно темпо, можем да свалим разхода дори до 11 литра. За това обаче не ни е нужен V12... Шах с пешката, биха казали някои, и май ще имат право...

 

Двигателят е чиста проба технологична екстравагантност. Той заслужава вниманието ни дори само поради този факт, въпреки че с право можем да се запитаме защо Audi не създаде суперспортен автомобил в традициите на "Льо Ман". Той би имал максимална скорост от 320 км/ч, разход от 11 л/100 км и щеше да предизвика много повече аплодисменти, отколкото тази огромна играчка с двойно предаване и собствено тегло от близо 2,7 тона. Може би една от причините компанията да избере обратния подход е любовта към пълноразмерните всъдеходи в богатите арабски страни, чиито обитатели преди хиляди години са разпънали палатките си на правилното място - върху най-големите петролни залежи в света.

 

Две в едно

 

 

Внушителният, принудително захранван от два турбокомпресора дизелов двигател на практика представлява удвояване на познатия 3.0 TDI V6 и това е основната причина, поради която вместо обичайния за V12 ъгъл между цилиндрите от 60 градуса моторът на Audi има ъгъл от 90 градуса. Диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата е идентичен с тези в шестцилиндровия агрегат. Удвояването на броя на цилиндрите и на работния обем създава почти нереални характеристики - още при 3750 оборота в минута на разположение са 500 к. с., а 2000 оборота по-рано идва пикът на въртящия момент от 1000 Нм. Не, няма грешка, ще го напишем и с думи – хиляда нютонметра...

 

Нищо чудно, че невероятната мощ се справя лесно с теглото на Q7. При натискане газта до дупка и въпреки Quattro задвижването и широките близо 30-сантиметрови гуми контролът на сцеплението усърдно надзирава дозирането на въртящия момент. На динамичните характеристики пък биха завидели много спортни автомобили. Ускорението от покой до 100 км/ч протича за едва 5,5, а до 200 - за 21,5 секунди.

 

Границите на невъзможното

 

 

Тласъкът в гърбовете на пътниците продължава дори след достигането на тези стойности и едва при 250 км/ч електрониката казва “край”. Ограничаването на възможностите на двигателя се прави не само заради джентълменското споразумение на германските производители за лимитиране на максималната скорост, но и за щадене на гумите. Иначе постигането на още по-високи скорости не би било проблем по отношение на пътната безопасност, поне от гледна точка на стабилността. Тогава автомобилът продължава да се движи направо без никакви колебания, а керамичните дискове с диаметър 42 см на предните и 37 см на задните колела на практика не могат да бъдат доведени до максимално допустимото им натоварване. При десетото спиране с пълно натоварване Q7 заковава на място дори с един метър по-рано, отколкото при първото.

 

Наличният при всякакви ситуации излишък от мощност може да бъде наречен чист лукс и затова не можем да си спестим въпроса какъв е смисълът от него. С този двигател Audi ни показва границите не само на технически възможното, но и на невъзможното.

 

Ако при споменаването на V12 се сещате за максимално спокоен ход на работа без акустичен съпровод или пък с наличието на виртуозно концертно изпълнение, ще бъдете неприятно изненадани от пионера на дизеловите дванайсетцилиндрови агрегати. Още на празен ход агрегатът издава ясно доловимо бучене, подобно на мощна моторна лодка. При пълно натоварване се забелязва подчертано бръмчене, чието ниво бързо заглушава разговорите в купето. Измерените акустични стойности го доказват - докато при пълна газ нормалният Q7 V6 TDI създава шум от 73 дБ(А), при дванайсетцилиндровия топмодел уредите регистрират 78 дБ(А).

 

 

 

Едно от другите ни очаквания бе, че с 1000 Нм максимален въртящ момент превключването на предавките ще бъде почти безсмислено. Но тъй като инженерите на Audi са искали да подчертаят спортния характер на автомобила, настройките на автоматичната скоростна кутия са на друго мнение. Дори леко натискане на педала на газта предизвиква мигновено превключване на по-долна предавка и лишава водача от удоволствието да разрешава всички задачи на пътя на най-висока предавка. Друг нарушаващ комфорта момент е непрестанното превключване при ниска скорост, което често е съпроводено от досаден тласък. Регистрираният като изпитателен автомобил тестов Q7 показва, че работата по разработката съвсем не е приключила.

 

Едно нещо обаче няма да бъде променено. Дизеловият V12 мотор е солиден блок от метал, който в сравнение с 3,0 TDI натоварва предната ос с допълнителни 207 килограма. Лекотата на управлението, която характеризира Q7 в класа на пълноразмерните SUV автомобили, е намаляла при V12. Моделът реагира по-бавно на командите с волана и изисква по-голяма сила за завъртането му. Всичко това се отразява на субективното усещане за динамика.

 

С това обаче по никакъв начин не е засегната пътната безопасност. Този модел внушава голямо доверие в бързите завои, остава почти неутрален и ни впечатлява с безпроблемния начин, по който се справя с огромната мощност при движение по заснежени повърхности. За щастие на водача си...

 

User Avatar

 

Двигателят на Q7 V12 TDI е шестлитров с два турбокомпресора, генериращ мощност от 500к.с. и максимален въртящ момент 1000Нм в диазпазона 1,750-3,250 об./мин. Автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 5.5 сек., максималната скорост е с ограничение на 250км/ч., а разходът на гориво е едва 11.9 литра на 100км.

 

Скоростната кутия е шестстепенна автоматична, с възможност за смяна на предавките от волана. Спирачната система е карбоно-керамична, а джантите могат да бъдат 20 или 21 цолови. Audi Q7 V12 TDI има активно въздушно окачване и множество системи за контрол на купето, което значително улеснява управлението на „звяра”.

 

Елементите в интериора на автомобила могат да бъдат в комбинация от алуминий и карбон или изцяло дървени. SUV-ът е оборудван с DVD навигация, аудио система BOSE, Bluetooth и още много други екстри, които допринасят за максимален комфорт на пътниците.

 

  

  

  

  

  

  

User Avatar



 

Преди няколко години всеки инженер в BMW би се заклел, че няма да има М-модел с турбо, с 4х4 задвижване или автоматична скоростна кутия. Времената обаче се менят и ето, че на пазара излизат X5 M и X6 М, които са точно такива. А за да е парадоксът още по-голям – това ще са най-продаваните М-модели на всички времена. Само предварителните заявки за тях са повече, отколкото продажбите на всички М-автомобили от началото на годината.

 

Всъщност това не е никакъв парадокс, а се нарича добър маркетинг. В BMW отлично са си направили сметката, че тези автомобили ще се продават като топъл хляб. А за това си има съвсем логични причини. Това са

 

най-практичните спортни автомобили

 

които са правени някога. С Х6 М можете сутрин да закарате децата на училище, след това да спрете със стил дори пред най-претенциозния офис, а през уикенда да отскочите до някой ски курорт, понасяйки колкото си искате багаж в огромния багажник, или пък да си вдигнете адреналина на истинска автомобилна писта.

 

Х6 М наистина може всичко това, но истината е, че това е най-вече брутален спортен автомобил. Винаги  съм се учудвал как огромен SUV като X6 (тежи близо 2.5 тона) се управлява като лек и малък картинг. При М-варианта това усещане е засилено от спортното окачване и от невероятните спирачки, които могат с учудващо спокойствие да укротят цялата тази бясна маса.

 

За ускорението заслугите се падат на 4.4-литровия V8 двигател, чиято мощност чрез два турбокомпресора е увеличена до 555 конски сили. А въртящият момент възлиза на

 

потресаващите 680 Нм

чрез които засилването на 2385-те килограма изглежда като детска играчка. Както и останалите М-модели, Х6 има възможност за хиляди объркващи настройки, дори и за Launch Control за по-бърз старт.

 

Скоростната кутия може да се ползва в напълно автоматичен режим, когато се движите из града, или да сменяте предавките ръчно от лостчета зад волана като пилот от Формула 1, когато настъпвате газта на писта като "Залцбургринг".

 

Изглежда, и ауспуховата система е настроена точно толкова двулично. Ако карате спокойно, V8 двигателят ще изпуска отработените си газове с меко ръмжене, само загатващо за стаената мощ. Ако настъпите педала обаче, ще издаде страшен рев, който не само ще гали слуха ви, а ще накара всички наоколо да се обърнат след задницата с дифузьори и четири ауспуха.

 



Технически характеристики

BMW X6 M

Задвижване

Двигател    бензин, V8, битурбо

Работен обем, куб. см 4395

Макс. мощност, к.с.     555

Макс. въртящ момент, Нм     680

Трансмисия        6-степенна автоматична

Динамика

Максимална скорост, км/ч    250

Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек.    4.7

Среден разход на гориво, л/100 км          13.9

Емисии СО2, г/км        325

User Avatar

BMW X6 – двигатели, снимки, видео2007-12-17 13:10:18На автоизложението в Детройт през януари 2008г., BMW ще представи новия си четириместен SUV X6, създаден на базата на X5. Всички модификации ще са оборудвани с xDrive системата за задвижване 4x4. Интериорът на автомобила е изцяло взет от модела X5.

 

От компанията, ще покажат автомобила и с изцяло нов V8 4.4 литров двигател (xDrive50i), с мощност 400к.с. (5,500-6,400об/м) и максимален въртящ момент от 600Нм (1,800-4,500об/м). Ускорението от 0-100км/ч. става за 5.4 секунди. Максималната скорост е с ограничение на 250км/ч., а разходът на гориво е 12.5л. на 100км.

 

Другият бензинов двигател, с който се предлага BMW X6, е трилитровият xDrive35i, с мощност 300к.с. (5,800-6,250об/м) и максимален въртящ момент от 400Нм  (1,400-5,000об/м). X6 xDrive35i ускорява от 0-100км/ч. за 6.7 секунди. Максималната скорост е 240км/ч, а разходът на гориво - 10.9л. на 100км.

 

Клиентите в Европа ще могат да избират и между две дизелови модификации. Това са xDrive35d и xDrive30d.

 

X6 xDrive35d е с трилитров двигател, с мощност 282к.с. (4,400об/м) и максимален въртящ момент 550Нм (1,750-2,250об/м). При него ускорението от 0-100км/ч. става за 6.9сек. Максималната скорост е 236км/ч, а разходът на гориво - 8.3л. на 100км.

 

Двигателят на X6 xDrive30d също е трилитров, чиято мощност е 232к.с. (4,000об/м), с максимален въртящ момент 520Нм (2,000- 2,750об/м). Ускорението от 0-100км/ч. става за 8 секунди. Максималната скорост е 210км/ч, а разходът на гориво - 8.2л. на 100км.

 

Продажбите на BMW X6 ще започнат към средата на 2008г. Цените в Германия ще започват от:

 

BMW X6 xDrive50i – €73,800

 

BMW X6 xDrive35i - €56,800

 

BMW X6 xDrive30d - €55,800

 

BMW X6 xDrive35d - €61,800

 

Визитна картичка

Име:BMW X6 CONCEPT & AUDI Q 7 V12 TDI

Създаден: вторник, 05 януари 2010

Членове: 5

Описание: BMWX 6 CONCEPT & AUDI Q7 V12TDI

Модератор(и): !!!!Сладура!!!!

Галерия
Членове