Бис.БГ

по темите тук
| Вход | Влез чрез Фейсбук

Фен-клуб: Формула 1

ПИШЕТЕ КОМЕНТАРИ ПО ТЕМИТЕ,ТАКА ЩЕ СТАНЕ ПО-ИНТЕРЕСНО В КЛУБА!
User Avatar

 


На 26 септември 2004 година, мечтата на шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун да разшири най-авторитетната автомобилна надпревара в света се сбъдна. Пистата в Шанхай стана сцена на първото състезание в историята за Голямата награда на Китай. Повече от 200 000 души присъстваха на трибуните на „Шанхай”, а около 30 000 от тях бяха на главната трибуна, от която се вижда почти 80% от пистата. Още в самото начало на дизайнера на трасето Херман Тилке беше заявено, че съоръжението трябва да бъде построено в духа на китайската дума "Shang", която означава "високо", или "от горе". От там идва и името на самия град Шанхай. Първите две състезания в Китай не бяха едни от най-интересните, но през сезон 2006 станахме свидетели на едни от най-драматичните моменти за годината. Пряката битка между Фернандо Алонсо (Рено) и Михаел Шумахер (Ферари) и променливите климатични условия спряха дъха на феновете на високите скорости. Шуми стартира шести на полумокра писта и изглеждаше с по-големи шансове с работещите прекрасно при тези условия гуми на Бриджстоун. Алонсо стартира от пол-позишън и трябваше да бъде фаворит за победата, но гумите му Мишлен се представяха по-добре на сух асфалт. Испанецът водеше убедително през първите 30 обиколки, но в средата на състезанието не смени гумите си интермедия и темпото му рязко падна. В оспорвана битка няколко обиколки гума до гума, Пилето изпревари Фернандо и в крайна сметка записа първия си и единствен успех в Шанхай. Алонсо остана втори, а Джанкарло Фисикела (Рено) финишира трети.


Коментар на Бернд Мейлендер (Официален пилот на колата за сигурност):


Шанхай е много вълнуваща писта. Завои 1,2 и 3 са трудни. Пистата има една пт най-дългите прави във Формула 1 и е подходяща за изпреварване. Много често по време на състезание вали и това затруднява състезателите. 


Писта: Шанхай


Дължина на обиколка: 5,451 км


Обиколки: 56


Дистанция на състезанието: 305,066 км


Първи победител: 2004 г. Рубенс Барикело (Ферари)


Първи пол-позишън на трасето: 2004 г. Рубенс Барикело (Ферари)


Най-бърза обиколка по време на състезание: М.Шумахер (Ферари) 1:32,238 минути (2004)


Най-бърза обиколка по време на квалификация: Рубенс Барикело (Ферари) 1:34,012 минути (2004)


Всички победители за Гран при на Китай във Формула 1:


2004 Рубенс Барикело (Ферари) - Шанхай



2005 Фернандо Алонсо (Рено) - Шанхай


2006 Михаел Шумахер (Ферари) – Шанхай


2007 Кими Райконен (Ферари) - Шанхай


2008 Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) - Шанхай


2009 Себастиян Фетел (Ред Бул) - Шанхай


2010 Дженсън Бътън (Макларън) - Шанхай


2011 Люис Хамилтън (Макларън) - Шанхай


2012 Нико Розберг (Мерцедес) - Шанхай


2013 Фернандо Алонсо (Ферари) - Шанхай


2014 Люис Хамилтън (Мерцедес) - Шанхай


Официален уеб сайт: www.icsh.sh.cn


 

User Avatar


ПозицияПилотОтборОбиколкиВремеСтартова позицияТочки
1Себастиан ФетелФерари561:41:05.793225
2Люис ХамилтънМерцедес AMG56+8.569118
3Нико РозбергМерцедес AMG56+12.31s315
4Кими РайконенФерари56+53.822s1112
5Валтери БотасУилямс - Мерцедес56+70.409810
6Фелипе МасаУилямс - Мерцедес56+73.58678
7Макс ВерстапенТоро Росо - Рено56+97.762s66
8Карлос Сайнц младшиТоро Росо - Рено55+1 обиколка154
9Даниил КвятРед Бул - Рено55+1 обиколка52
10Даниел РикардоРед Бул - Рено55+1 обиколка41
11Ромен ГрожанЛотус - Мерцедес55+1 обиколка10 
12Фелипе НасърЗаубер - Ферари55+1 обиколка16 
13Серхио ПересФорс Индия - Мерцедес55+1 обиколка14 
14Нико ХюлкенбергФорс Индия - Мерцедес55+1 обиколка13 
15Роберто МериМенър - Ферари53+3 обиколки19 
16Пастор МалдонадоЛотус - Мерцедес0отпадане12 
17Дженсън БътънМакларън - Хонда0отпадане17 
18Фернандо АлонсоМакларън - Хонда0отпадане18 
19Маркус ЕриксонЗаубер - Ферари0отпадане10

 

User Avatar

29.03.2015 



подиумът в Малайзия


Себастиян Фетел


Себастиян Фетел


Себастиян Фетел изненадващо успя да се справи с колите на Мерцедес и още във второто състезание за Ферари да спечели победа. С по-добро използване на гумите германецът успя да се наложи в Гран при на Малайзия, изпреварвайки Хамилтън и Розберг.


Качествата на новата кола на Ферари потвърди и завършилия на четвърта позиция Кими Райконен, който въпреки инцидент още в първата обиколка успя да се справи с пилотите на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса, завършили надпреварата на пета и шеста позиция. Останалите места в топ десет останаха за Макс Верстапен и Карлос Сайнц от тима на Торо Росо, следвани от Квят и Рикиардо с коли на Ред Бул.


Състезанието започна при отлични атмосферни условия. Температурата на въздуха бе 33 градуса, а тази на асфалта достигна 60 градуса.


Нищо на старта не предвещаваше възможността Фетел да се справи с пилотите на Мерцедес. Местата в челото не се промениха на старта, след като Хамилтън потегли без проблеми, а Фетел успя да защити второто си място спрямо Нико Розберг. Рикиардо бе четвърти, следван Маса, успял да изпревари в първите завои Квят и Верстапен. Скоро холандецът обаче бе изпреварен от чудесно стартиралия Нико Хюлкенберг и Ериксон. Десетката се допълваше от Ромен Грожан.


Отзад Райконен загуби няколко позиции още на старта, а в края на първата обиколка задната му лява гума бе спукана в последния завой от предното крило на Фелипе Насър. Това означаваше край на надеждите на финландеца за добро класиране, а бразилецът мина през бокса за смяна на предното крило.


В третата обиколка Маркус Ериксон се завъртя в първия завой и това доведе до излизането на кола за сигурност на пистата. Хамилтън, Розберг, Рикиардо, Маса и Квят използваха тази фаза за да се отърват от своите медиум гуми да сложат твърди


На пистата Фетел поведе, пред Хюлкенберг, Грожан, Сайнц и Перес. Хамилтън бе шести, следван от Рикиардо и Маса. Розберг бе девети след като бе принуден да чака смяната на гуми зад своя съотборник.


Веднага след рестарта седмата обиколка Розберг се опита да атакува Маса, който се оплака от липса на достатъчно мощност, но въпреки това германецът не успяваше да изпревари своя съперник.


В края на деветата обиколка Перес бе изпреварен от множество коли след като качеството на неговите гуми явно се влоши сериозно. Розберг пък най-накрая успя да изпревари Маса, докато Хамилтън се справи първо с Карлос Сайнц, а после и с Ромен Грожан и излезе на трета позиция.


Следващата жертва на световния шампион бе Нико Хюлкенберг, който бе изпреварен на старт финалната права. Така Хамилтън излезе втори на десет секунди от Фетел.


Розберг пък бе едва седми, зад Хюлкенберг, Грожан, Сайнц и Рикиардо.


В опит да изпревари Сайнц, Рикиардо стана жертва на движещия се зад него Розберг в 12-ия тур. Скоро германецът се справи и с пилота на Торо Росо в края на обратната права и вече бе пети.


Гумите на Грожан също явно започнаха да се износват значително и Розберг без особени проблеми изпревари още един пилот. Скоро същото се случи и с Хюлкенберг и в 14-ата обиколка германският пилот на Мерцедес вече бе трети.


В същото време Маса изпревари Рикиардо, възползвайки се от мощността на задвижващата система на Мерцедес.


Фетел продължаваше да води, следван на девет секунди от Хамилтън, който водеше точно с толкова пред съотборника си Розберг. Хюлкенберг и Грожан влязоха за смяна на гуми в края на 15-ата обиколка, което изведе напред Маса и Ботас, заели четвърта и пета позиции, пред Рикиардо, Верстапен и Квят. Скоро Верстапен успя да се справи с австралийския пилот на Ред Бул, възползвайки се от грешката му и да излезе шести.


Фетел влезе в бокса в 18-ия тур и отново сложи медиум гуми. Той излезе на трета позиция, на пет секунди зад Розберг, който от своя страна изоставаше с 8 от първия Хамилтън.


Рикиардо също влезе в бокса за смяна на гуми и потъна в колоната.


Отпред Хамилтън продължаваше да води, следван от Розберг, Фетел, Маса, Ботас, Верстапен, Квят, Алонсо, Райконен и Бътън. Новите гуми на Фетел му позволиха бързо да настигне Розберг, който пък скъсяваше преднината на Хамилтън.


Райконен пък изпревари Алонсо и вече бе осми. В същото време в 22-ата обиколка пък Фетел изпревари Розберг и излезе на втора позиция. В същото време Алонсо бе прибран в бокса заради проблем.


В 23-ата обиколка Фетел скъси преднината на Хамилтън на пет секунди. Скоро германецът се залепи зад болида на Мерцедес, който изглежда имаше проблеми с износването на гумите си. Райконен пък бе шести зад Валтери Ботас, потвърждавайки сериозния прогрес на Ферари.


В края на 24-ата обиколка Фетел настигна Хамилтън и го изпревари на последния завой. Хамилтън използва това за да влезе директно в бокса и сложи медиум гуми.


Хамилтън излезе на трета позиция на 24 сек зад Фетел и на 14 зад Розберг.


В борба за последното място в точките Хюлкенберг завъртя Квят, но без последствия за колите на двамата.


Розберг влезе в бокса в 27-ата обиколка и сложи твърди гуми в опит да завърши състезанието без повече спирания в бокса. Германецът излезе четвърти зад Фетел, Хамилтън и Райконен. Британецът се възползваше от новите си гуми и намали преднината на Фетел на 22 сек. докато Райконен оставаше на 13 зад пилота на Мерцедес. Скоро обаче финландецът бе изпреварен от Розберг, който след излизането си от бокса се възползва по най-добрия начин от новите си гуми.


Така Фетел продължаваше да води, пред Хамилтън, Розберг, Райконен, Маса, Сайнц, Верстапен и Ботас. Последните две места в точките бяха за Даниел Рикиардо и Нико Хюлкенберг, който обаче бе разследван за причиняване на инцидент от комисарите.


Перес завъртя Грожан в борба за 11-ата позиция и скоро и тази ситуация бе пратена за решаване от комисарите. И Хюлкенберг, и Перес получиха наказание от 10 секунди престой в бокса.


Хамилтън топеше преднината на Фетел и в 35-ата обиколка тя бе едва 14 сек, но и на двамата предстоеше последно спиране в бокса.


Райконен направи смяна на гуми в същата обиколка и излезе на седма позиция с твърди гуми. Скоро финландецът изпревари Макс Верстапен и излезе шести.


Фетел влезе за смяна на гуми в 37-ата обиколка и сложи твърди гуми. Германецът излезе зад Хамилтън, но малко пред Розберг. След само една обиколка Хамилтън влезе в бокса и сложи твърди гуми, а Фетел отново поведе. Розберг бе втори, а британецът излезе трети.


Маса също сложи твърди гуми в същия тур и излезе седми зад Ботас, който бе четвърти, Райконен и Верстапен. Сайнц, Рикиардо и Квят допълваха първата десетка.


В 42-ата обиколка Розберг влезе за последно в бокса и сложи медиум гуми. Това означаваше, че той ще атакува до последно намиращите се пред него Фетел и Хамилтън. Разликата между първите двама бе 13 секунди 12 обиколки преди края, докато Розберг изоставаше на 11 от съотборника си.


Девет обиколки преди края Фетел водеше с 10 секунди пред Хамилтън, трети на същото разстояние зад съотборника си бе Розберг, следван от Райконен, Маса, Ботас, Сайнц, Верстапен, Рикиардо и Квят. Единствените сериозни битки бяха между съотборниците в Уилямс, Торо Росо и Ред Бул.


Първо Верстапен се справи със Сайнц, в последствие Квят успя да направи същото с Рикиардо. В края пък Ботас отмъкна петото място на Маса благодарение на чудесна маневра в средната част на пистата. Хамилтън изглежда не разполагаше с необходимото темпо да настигне Фетел и в крайна сметка изглежда реално прецени, че няма да може да го настигне.


Така още във второто си състезание за Ферари Себастиян Фетел успя да спечели първата си победа. Кими Райконен потвърди чудесната форма на Скудерията, след като успя да заеме четвъртото място, въпреки инцидент с Фелипе Насър още в първата обиколка. Мерцедес неочаквано получиха сериозна конкуренция и по всичко изглежда, че спечелването на титлите през тази година няма да е толкова лесно.


http://clubs1.bg/news/p-m-34861#

User Avatar

29.03.2015


Себастиян Фетел


Себастиян ФетелСебастиян ФетелСебастиян Фетел


Още във второто си състезание за Ферари Себастиян Фетел успя да спечели своята първа победа от 2013 г. насам. Това бе 40-и успех в неговата кариера и той предизвика сълзи в очите на голяма част от ръководния състав.


„Ферари се завърна“, крещеше щастлив по тим радиото Маурицио Аривабене.


„Днес се сбъдна не само една мечта, а множество такива от моето детство“, обясни Фетел след края на надпреварата. „Чувствам се изключително горд и щастлив. Не знам просто какво да кажа. Да бъдеш там горе и да гледаш очите на механиците, които пеят националния си химн…


Екипът ме прие с отворени обятия и вярвам, че настроението в момента е невероятно и ще става още по-добро. Когато врата на фабриката в Маранело се отвори пред мен, това бе като в сън. За последно бях там като дете и тогава видях, как Михаел (Шумахер – б.а.) върти обиколки на пистата. Сега аз карам червената кола.


Това е един невероятен ден и нещо от него ще остане завинаги в мен. Мога само да благодаря на целия отбор. Grazie a Italia!“


„Сега отново съм добре“, заяви пред RTL разчувствалия се Аривабене. „Трябва просто да се опиташ да останеш спокоен, защото когато ти си спокоен и хората, с които работиш също са спокойни. Радван се изключително много за всички, които работиха усилено за този успех. Ферари винаги е било едно голямо семейство, а не One-Man-Show.“


http://clubs1.bg/news/f--34864

User Avatar

 


Пистата "Сепанг" в Малайзия се намира на около 50 км от Куала Лумпур. За първи път трасето стана домакин на кръг от шампионата  на Формула 1 през 1999 година. Тогава победата в състезанието грабна пилотът на Ферари Еди Ървайн. Времето в Малайзия винаги е изключително горещо и температурите на пистата са един от основните фактори за представянето на автомобилите. Освен това, влажността на въздуха в повечето случай е в порядъка на 80% и тези стойности допълнително затрудняват състезателите от Гран при. Стратегията на "Сепанг" обикновено е с две спирания в бокса. Световният шампион във Формула 1 за 2005 година Фернандо Алонсо винаги е споделял, че това е една от любимите му писти от календара на най-авторитетната автомобилна надпревара в света.


Коментар на Бернд Мейлендер (Официален пилот на колата за сигурност): Трасето в Малайзия е страхотно и беше построено съвсем наскоро. Големите горещини и високата влажност подлагат на изпитания физическата издръжливост на пилотите. Това е едно от най-изтощителните състезания през годината. Температурите оказват влияние на гумите и това създава проблеми, особено на 14-ти завой, където се спира рязко заради намалената видимост.


Писта: Сепанг


Дължина на обиколка: 5,543 км


Обиколки: 56


Дистанция на състезанието: 310,408 км


Първи победител: 1999 г. Еди Ървайн (Ферари)


Първи пол-позишън на трасето: 1999 г. Михаел Шумахер (Ферари)


Най-бърза обиколка по време на състезание: Хуан Пабло Монтоя (Уилямс-БМВ) 1:34,223 минути (2004)


Най-бърза обиколка по време на квалификация: Фернандо Алонсо (Рено) 1:32,582 минути (2005)


 


Всички победители за Гран при на Малайзия във Формула 1:


1999 Еди Ървайн (Ферари) - Сепанг

2000 Михаел Шумахер (Ферари) - Сепанг


2001 Михаел Шумахер (Ферари) - Сепанг


2002 Ралф Шумахер (Уилямс-БМВ) - Сепанг


2003 Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) - Сепанг


2004 Михаел Шумахер (Ферари) - Сепанг


2005 Фернандо Алонсо (Рено) - Сепанг


2006 Джанкарло Фисикела (Рено)- Сепанг

2007 Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес) - Сепанг


2008 Кими Райконен (Ферари) - Сепанг


2009 Дженсън Бътън (БраунGP) - Сепанг


2010 Себастиан Фетел (Ред Бул) - Сепанг


2011 Себастиан Фетел (Ред Бул) - Сепанг


2012 Фернандо Алонсо (Ферари) - Сепанг


2013 Себастиан Фетел (Ред Бул) - Сепанг


2014 Люис Хамилтън (Мерцедес) - Сепанг


Официален уеб сайт: www.malaysiangp.com.my


 

User Avatar

21.03.2015


стартът на Гран при на Австралия


Спортният директор на Мерцедес Тото Волф смята, че е въпрос на време Ферари да настигне тима от Бракли.


Себастиан Фетел завърши трети в първия старт от новия сезон – Гран при на Австралия. Мерцедес спечели двойна победа: Люис Хамилтън изпревари съотборника си Нико Розберг, като и двамата бяха на над 30 секунди пред четирикратния световен шампион.


Въпреки огромната преднина, Волф е убеден, че Ферари може да настигне тима от Бракли. Той заяви, че е впечатлен от направения от Скудерията през зимата скок. Според него именно това огромно подобрение показва, че екипът от Маранело е в състояние да доближи Мерцедес, като освен това смята, че 30 сек разлика не е непреодолима.


„Спечелихме състезанието с около половин минута пред Ферари. Наистина е забележително каква голяма стъпка са направили те в сравнение с миналата година. Що се отнася до нас, то съм наистина доволен, тъй като постигнахме всички поставени цели – задвижващата ни система бе тази, с която бяха сравнявани всички останали, а изглежда болидът ни е с чудесно поведение във всички завои. Но според мен е въпрос на време Ферари да се справи. Те имат нужните ресурси, точните хора и пилоти, така че им е нужно само време, за да намалят разликата”, заяви Волф.


Шефът на Ферари Маурицио Аривабене каза от своя страна, че италианският тим не бива да е удовлетворен от втората позиция – зад Мерцедес, тъй като се бори да настигне съперниците. Той обясни, че в Маранело са доволни от постигането на първата цел, която бе подобрение в представянето на отбора.


„Смятам, че още от тренировките демонстрирахме с какво разполагаме. Всъщност не се притеснявахме особено за Уилямс. Жалко, че Валтери Ботас нямаше възможност да кара, тъй като вероятно щеше да ни даде по-ясна представа (за възможностите на съперника). Според мен обаче трябва да мислим не за това второ място (сред отборите), а да се стремим към първото”, коментира Аривабене.


http://clubs1.bg/news/v-f-m-v-34782

User Avatar

15.03.2015 Люис Хамилтън


Мерцедес спечели двойна победа в първия старт от Формула 1 за 2015 г. – Гран при на Австралия. Люис Хамилтън изпревари съотборника си Нико Розберг с 1,3 сек. Трети се класира Себастиан Фетел (Ферари).


Едва 11 автомобила финишираха в състезанието. Драмата започна още преди самия старт на надпреварата. Първо Кевин Магнусен спря на трасето с обвит в облак дим Макларън. След това Данил Квят отби встрани. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обясни, че има проблем със скоростната му кутия. А на старта застанаха 15 пилоти.


Хамилтън поведе спокойно, Розберг успя да се измъкне зад него. Фелипе Маса се защити от пилотите на Ферари, които се докоснаха, Райконен изостана, колите зад него трябваше да реагират за секунди. Фелипе Наср и Пастор Малдонадо се бутнаха при опита да избегнат Кими и венецуелецът се завъртя, удряйки се в предпазната стена от гуми. На пистата излезе кола за сигурност, която остана до края на третия тур. Междувременно Ромейн Грожан стигна до бокса с втория Лотус, където колата бе прибрана. С това болидите на Албърт парк останаха 13! Перес пък бе предупреден, че е изпреварил Маркус Ериксон, докато сейфти карът бе на трасето и трябва да му върне позицията.


След рестарта разликата между Хамилтън и Розберг бързо стана над 2,5 сек, Нико се опитваше да я намали. Маса бе на 5 секунди зад английския пилот на Мерцедес. Фетел заемаше четвърта позиция, следван от Наср, Даниел Рикиардо, Карлос Сайнц, Райконен, Макс Верстапен, Нико Хюлкенберг.


Рикиардо съобщи на екипа си, че болидът му не е особено стабилен, докато Розберг намали аванса на Хамилтън на секунда и половина. Разликата падна до 1,2 сек и след това се върна на 2.


Перес водеше битка с Бътън за 12-ата позиция и при опит да изпревари бившия си съотборник в 14-ата обиколка се завъртя в трети завой. След това Дженсън получи съобщение по радиото, че при това развитие на нещата, може да стигне и до точки! Преди старта той отказа да прави каквито и да e предположения, а след квалификацията обясни, че най-дългата му серия до началото на Гран при на Австралия е била 12 тура.


Спиранията в бокса започнаха в 16-ата обиколка. В началото на състезанието само трима пилоти – Верстапен, Перес и Ериксон – бяха с медиум, останалите – със софт. Райконен взе комплект софт при питстопа си. Маса се обади, че усеща износване на предна лява гума. Бразилецът сложи гуми медиум при спирането си в бокса, докато Фетел остана на трасето. Фелипе се оказа зад Рикиардо при излизането, макар и не за дълго, тъй като австралиецът на свой ред отиде в пита. Тогава и Ферари извика Фетел в бокса, а Маса получи инструкция да кара като на квалификация. Себастиан обаче се измъкна пред пилота на Уилямс.


Хамилтън направи своето спиране в пита (авансът му в този момент бе 4,9 сек) в 26-ия тур, веднага след него същото стори и Розберг. Райконен направи най-бърза обиколка.


Малко след преполовяване на състезателната дистанция в 30-ия тур редът бе Хамилтън, Розберг (+2,5 сек), Фетел (+15,7), Маса (+19,5), Райконен (+29,2), Верстапен (+43,3), Наср (+45,4), Рикиардо (+48,7), Хюлкенберг, Ериксон, Перес, Сайнц, Бътън. Дженсън вече бе на обиколка зад лидера в надпреварата.


Макс Верстапен стана днес най-младият пилот в историята на Формула 1, стартирал в Гран при, но дебютът му приключи в 34-ата обиколка. Пилотът на Торо Росо извика по радиото, че вижда пушек, намали и малко след това спря отстрани на трасето.


В челото Розберг направи най-бърз тур в състезанието и намали преднината на Хамилтън на 1,6 секунди. В 41-ата обиколка Райконен отново бе в пита, където имаше проблем с лява задна гума. Малко преди това Перес смени гуми – след 38 обиколки с медиума, с който стартира. На пистата Кими спря, което доведе броя на участващите в Гран при на Австралия болиди до 11. Райконен попита по радиото дали гумата му бе поставена неправилно и получи отговор: „За съжаление колелото не бе затегнато”. Стюардите на ФИА ще разследват случая след финала на състезанието.


10 обиколки преди финала Бътън съобщи, че има голям проблем със свалянето на предавки. Хамилтън междувременно подобри времето за обиколка в състезанието, като поддържаше аванс от около 2 секунди пред съотборника си. Той пресече пръв финала, следван от Розберг. Фетел стана трети, следван от Маса, Наср, Рикиардо (първият, затворен с обиколка), Хюлкенберг, Ериксон, Сайнц, Перес и Бътън, който все пак успя да финишира.


View image on Twitterhttp://clubs1.bg/news/m-g-a-34724

User Avatar

14.03.2015 Люис ХамилтънНико Розберг


Люис Хамилтън бе най-бърз в последната свободна тренировка за Гран при на Австралия. Английският пилот на Мерцедес изпревари с почти седем десети от секундата Себастиан Фетел (Ферари). Съотборникът му Нико Розберг се класира трети.


Малко преди началото на последния час за подготовка преди квалификацията Заубер съобщи, че има споразумение с Гийдо ван дер Гарде. Холандецът ще се въздържи от по-нататъшни действия срещу екипа, както и от настояването да кара в Гран при на Австралия. Двете страни ще продължат да водят разговори.


Мейнър Маруся пък оповести, че отборът е преодолял доста препятствия, но не всички. Това означаваше, че Уил Стивънс и Роберто Мери ще пропуснат и тази тренировка, а участието им в квалификацията става особено сложно.


Първите времена в сесията бяха дадени от пилотите на Заубер Фелипе Наср и Маркус Ериксон, опитващи се да наваксат вчерашното изоставане на отбора. Данил Квят се обади на екипа си Ред Бул, че усеща нещо странно в поведението на RB11. Имаше съмнения за евентуален проблем със софтуера на задвижващата система.


Четвърт час след началото пръв в класирането бе Ромейн Грожан (Лотус) с 1:31.560 мин, следван от съотборника си Пастор Малдонадо (+0,509 сек).


В средата на тренировката Рикиардо спря на около 200 метра от изхода на питлейна. Маршалите от трасето избутаха колата обратно, докато механиците я поеха и прибраха в бокса. Нико Розберг вече бе пръв в подреждането с 1:29.364 мин, следван от Валтери Ботас (+0,64 сек), Себастиан Фетел (+0,795), Кими Райконен (на почти секунда) и т.н.


Люис Хамилтън излезе на трасето по това време. Мерцедес, както и останалите екипи, все още работеха с гуми медиум (по-твърдата спецификация на Пирели за уикенда в Австралия). Англичанинът сбърка в началото на серията си, но след това излезе пръв с 1:29.128, подобрявайки времето на съотборника си с 0,236 сек. Розберг допусна същата грешка в девети завой минути по-късно.


Дженсън Бътън се оплака от нестабилност на задната част на неговия Макларън MP4-30. Англичанинът и съотборникът му в Мелбърн Кевин Магнусен заявиха след петъчните тренировки, че балансът на колата не е твърде лош, макар да признаха, че първият състезателен уикенд е труден за целия тим. Междувременно Рикиардо се върна на пистата, след като явно проблемът в болида му не бе твърде сериозен.


До последния четвърт час от тренировката само Бътън бе направил опит със софт. Розберг пръв от топ екипите сложи меките гуми. Той отново излезе начело – 1:28.821 мин. След това и останалите пилоти започнаха опити със софт, които доведоха до размествания в класирането. Хамилтън оглави таблицата с 1:27.867 мин, Фетел даде второ време (+0,696 сек). Люис реши да направи още един бърз тур, докато Розберг приключи с изпитанията. Двукратният световен шампион не подобри постижението си. Той остана пръв, следван от Фетел, Розберг, Ботас. Фелипе Маса бе пети, а позициите до десета заеха Райконен, Грожан, Малдонадо, Карлос Сайнц и Наср.


http://clubs1.bg/news/h-0696-f-a-34703#

User Avatar

13.03.2015 



Себастиан Фетел остана наистина доволен от началото на първия си състезателен уикенд като пилот на Ферари.


Четирикратният световен шампион заяви след свободните тренировки на пистата Албърт парк в Мелбърн, че тимът на Мерцедес е далеч напред. Той обаче бе удовлетворен от работата си със Скудерията.


„Беше чудесен ден. Нямахме никакви проблеми с колата, издръжливостта бе добра, така че изглежда упоритата работа по време на тестовете ни се отплаща. Денят премина гладко. По отношение на представянето – със сигурност е по-добро, когато си по-напред, но днес е само петък. След изкарана известно време във Формула 1 вече знам, че днес времената за обиколка не са важни. Би било прекрасно да се задържим пред колкото се може повече съперници. Убеден съм, че Мерцедес са недостижими, но както казах, за нас бе най-важно, че нямахме никакви грижи. Беше много, много плавен ден, а не помня кога за последно петъкът ми е преминавал така”, каза Фетел.


Германецът допълни, че като цяло чувството в екипа е положително.


Кими Райконен се класира веднага зад съотборника си, но той не бе толкова доволен от свободните тренировки. Финландецът сподели, че не е бил на ниво и има още работа, за да постигне желания резултат.


„Не беше идеално, не карах особено добре. Обиколките ми не се получаваха. Изглежда автомобилът работи малко по-добре в дълги серии. Просто бе трудно да напасна всичко. Знаем какво можем да очакваме от себе си, а и е само петък. Все още имаме работа. Трябва да се справя, да направя добър тур и би трябвало всичко да е наред. Още в тестовете бе ясно, че болидът има голям напредък и че отборът е свършил чудесна работа през зимата. Все още имаме върху какво да се трудим, но трябва да започнем отнякъде. Пък и ако правим сравнение с миналата година, е видно, че има голяма стъпка напред”, допълни Кими.


http://clubs1.bg/news/n-f-f14t-f-34696