Бис.БГ

по темите тук
| Вход | Влез чрез Фейсбук

Клуб: СУПЕР АВТО-МОТО

ПОСТАВЯЙТЕ ЗАГЛАВИЯ НА ТЕМИТЕ.
User Avatar





 


Познавате всяка една емблема на дадена марка автомобили, но не знаете нищо за значението и произхода им. Разберете повече.


1. Alfa Romeo


Логото на Alfa Romeo е може би едно от най-добрите в историята на автомобилната индустрия. То е елегантно и изпълнено с мистерия.


Червеният кръст в ляво е символ на Милано, докато в дясната част се вижда дракон/змия захапала мъж. Значението тук е доста скрито, а по-простото обяснение е следното: мъж от града на име Отоне Висконти спечелва битка срещу сарацински рицар и го убива. Той взема Сарацинския символ в Милано и затова той се появява върху баджа на Алфа. Може и да изглежда, че сякаш змията поглъща човека, но всъщност идеята е, че мъжът излиза от устата на звяра като пречистен – напълно нов човек. 


2. Audi



Логото на Audi е просто и чисто – без змии и скрити значения. Четирите кръга представляват четирите автомобилни компании (Audi, Horch, DKW, и Wanderer), които се обединяват през 1932 година под една компания – Auto Union.


3. Bayerische Motoren Werke AG (BMW)



Вътрешният кръг в синьо и бяло често е погрешно смятан, че символизира движещата се перка на самолет. Всъщност, бялото и синьото са взаимствани от областта Бавария в Германия – но в обратен ред. Тогава е било нелегално да се ползват официални държавни символи за частни цели. Връзката с перка на самолет датира още от 1929 година, когато рисунка изобразява предната част на самолет и инициалите BMW написани отгоре.


4. Chevrolet



Съществуват четири теории за произхода на емблемата на Chevrolet. Първата свързва логото с ранен дизайн на постер от основателя на компанията – Уилям Дюрант. Втората теория е, че Дюрант е скицирал логото на маса в ресторант в паузата между две ястия, а третата теория е, че логото е вдъхновено от Coalettes – продукт на основаната на рафинирано гориво.


Четвъртата и финална теория е, че логото е стилизирана версия на кръста от Швейцарския флаг, тъй като Люис Шевролет е бил роден точно в Швейцария.


5. Ferrari



Според самия Енцо Ферари, историята зад най-разпознаваемото лого на автомобил е следната:


“Конят е бил изрисуван върху корпуса на боен самолет на Baracca от Първата Световна Война. През 1923 година срещнах Енрико Барака /бащата на героя/ и майка му Паулина, които ми казаха – Ферари, сложете това конче върху вашите автомобили! То ще ви донесе късмет. Конят беше и все още е черен, а ние добавихме жълт цвят за фон, който е символ на областта Модена.“


6. Lamborghini



Култовото лого на бика на Lamborghini произлиза от зодиакалния знак на Феручио Ламборгини /роден на 28 Април 1916 година/. Той е бил и фен на борбите с бикове – ето защо точно разярен бик се появява върху автомобилите.


7. Mercedes



Логото на Mercedes е една смела декларация за намерение, а не някои романтичен идеал или див звяр. Тривърхата звезда символизира доминацията на марката на земя, в море и във въздуха. Типично немско лого.


8. Mitsubishi



Логото на Mitsubishi също е от тези, които малко хора предполагат откъде произлизат. Символът е във връзка с името на компанията. Mitsu на японски означава „три“, докато hishi /произнася се bishi/ значи воден кестен и е стара дума за означаване на формата на диамант и ромб.


Според Mitsubishi:


„Ятаро Ивасаки, именно основателят на старата компания е избрал трите диаманта за лого на компанията. Те се свързват и с трите ромба от семейния герб на Ивасаки“.


9. Porsche



Логото на Porsche е ясен пример на използване на герба на Вюртемберг – историческа област на Германия с център Щутгарт – мястото където се сглобяват колите.


10. Subaru



Значението на логото на Subaru е доста маскирано, но интересно. Subaru означава „обединен“ на Японски, но също и е името на клъстъра от звезди Плеяди. „Седемте сестри“ са едни от най-близките до земята звезди и едни от най-видимите с невъоръжено око. Причината за да се изобразят шест звезди на колите е, че те символизират шестте обединени компании, които съставляват Fuji Heavy Industries.




http://www.megaparts.bg/news/1429613714

User Avatar

Volkswagen


Историята на марката Фолксваген (VW) започва, когато през 1934-та година д-р Фердинанд Порше се съгласява да създаде "народен автомобил" (на немски volkswagen) за Хитлер. Taка през 1936-та година в Щутгард се ражда първообразът на легендарния Фолксваген "Костенурка" (както е по-известен у нас), а година по-късно Порше създава компанията Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, която през 1938-ма е преименувана на Фолксвагенверк. След Втората световна война фабриката на VW попада в ръцете на англичаните през 1945-та година. Настъпват трудни времена, в които марката оцелява единствено като произвежда автомобили за британската армия. Няколко години по-късно обаче, благодарение на майора от английската армия Айвън Хирст, VW отново стават част от немската икономика. През 1964-та година компанията купува марката Ауто Юнион, а 5-години по-късно и NSU, след което слива двете фирми и дава началото на новата история на марката Ауди. До този момент VW вече са се превърнали в гигант, най-вече заради огромния успех на "костенурката", но в началото на 70-те години моделът вече е постигнал възможното и постепенно започва да залязва. Следва пълно обновяване на моделната гама на марката и новите успехи не закъсняват. В началото на 80-те години VW сключват споразумение с испанския автопроизводител Сеат, който успяват да погълнат напълно до 1990-та година. В края на 90-те години концернът VW вече е добил огромни размери, които му позволяват да придобие още четири марки - Шкода, Бугати, Ламборгини и Бентли. Същевременно компанията е известна с връзката си с Порше още от самото начало на съществуването си, а през 2009-та година се стига до сделка, която поставя началото на пълното поглъщане и на Порше от страна на VW, които пък вече са в Топ 3 списъка на най-големите автопроизводители в света.

User Avatar

Русенецът Росен Даскалов, наследник на фамилия с богати спортни традиции и успехи в моторните спортове, сам конструира автомобил. С него той покори зрителите на най-голямото изложение за спортни автомобили в Бирмингам. За този автомобил прочутият британски пилот Бари Лий казва: “Искам да карам тази кола”, а собственикът на “Aкуила” Дан Свенсон признава – “Добра работа, приятелю!”. С инженера и пилота ни срещна репортерът Калчо Петков в “Денят започва”.







 

User Avatar

Мощността й е 450 к.с., ускорява се от място до 100 км/ч за 3,5 секунди


Лондон, Великобритания






На мъгливия Албион вече стартираха поръчките за супер-спортния автомобил за нормално пътно използване Sin R1 с 6.2-литров, V8 двигател. Мощността на колата е 450 к.с., тя се ускорява от място до 100 км/ч за 3,5 секунди. Цената й е 72 000 британски паунда. Но най-важното за нея е че е … БЪЛГАРСКА! Доставките на първите екземпляри от автомобила ще се осъществят до края на годината, като компанията има готовност за производство на 120 коли годишно, пише auto-press.net. Не по-малко учудваща е и бързината за осъществяване на проекта – от първите монтирания на части по рамата до напълно готов автомобил – само девет месеца!


Звучи невероятно, но е факт. Тя е дело на българина от Русе Росен Даскалов, наследник на фамилия с изявени спортни традиции в моторните спортове у нас и в чужбина. Баща му – Стефан Даскалов е дългогодишен състезател с мотоциклети и автомобили, многократен шампион на страната. Самият Росен също има богата спортна биография – занимавал се е на майсторско ниво с картинг, мотоциклети и състезателни автомобили.


Явно, освен бързото каране, много добре му се отдава и конструирането на автомобили. Още като студент в НСА Васил Левски конструира на базата на стандартно BMW пистова машина с централно разположен двигател. След това купува супер-спортния английски автомобил Radical с който побърква феновете на спорта по пистите у нас. За съжаление, от Българската автомобилна федерация му отказват да участва в националните шампионати по ред не съвсем добре обосновани причини и той се насочва към външна изява.


Основавайки се на опита, получен от експлоатацията на спортната английска машина, Росен запретва ръкави и създава своя, собствена, оригинална, наречена Sin1, която излага на специализирания автосалон за спортни автомобили в Бирмингам, Англия през миналата година. Там прави истински фурор с колата си, както и при представянето й вече в движение по време на прочутия фестивал на скороста /Goodwood Festival of Speed/ в имението Гудууд на пера на Марч.


Там и се запознава с двамата свои бъдещи съмишленици и съдружници – Фред Девис и Фил Матс. Първият е собственик на предпирятие за направа на детайли за спортни автомобили и собственик на отбора Tracksport, а вторият няма нищо общо със спорта, но е фен на бързите автомобили и собственик на предприятие за обработка на метали.


Резултатът е нов, типичен по английски спортен двуместен, V8 автомобил, но замислен и създаден от българин в Русе, България. Първоначално е направен състезателният пистов вариант, но твърде бързо се стига до идеята и за негов „граждански“ вариант – R1, вече съвместно дело на българската фирма Sin Cars и доставчикът на метални изделия ProFormance Metals.


В автомобила е монтиран 6,2-литров двигател, V8, развит на базата на стандартен двигател на Chevrolet, форсиран до мощност от 450 к.с. Максималната скорост на колата е 280 км/ч, като разходът на горивото остава в много приличните за класа на колата граници от 12 литра на 100 км път.


Sin R1 има шестстепенна механична предавателна кутия, задвижването е класическото на задните колела. По-нататък се предвижда използването на лостчета за смяна на предавките от волана. Теглото на колата е точно 1100 кг, а в основата й лежи хомологирана от международната автомобилна организация FIA пространствена тръбна рама. Красивата и аеродинамична каросерия на машината е излята от карбонов композитен материал.


Advertisiment: Реклама:

Сред останалите интересни неща в колата са 19-цоловите алуминиеви джанти, пистовите спирачки, резервоарът изпълнен по изскиванията на FIA за тези при автомобилите от Формула 1, регулируемото окачване и интериорът с карбонови апликации и кожени спортни седалки, оборудвани със състезателни предпазни колани.


Нормалното изпълнение Sin R1 е „сестрински“ модел на професионалния състезателен автомобил Sin GTR, с който Росен взима участие тази година в пистовия шампионат GT Cup Championship. Цената на състезателната версия е 110 000 британски паунда, колата има уникално купе и модифицирано шаси. От Sin Cars твърдят, че всичко, което са научили при развитието на състезателния си болид и неговите технологии, са успели да приложат и при пътната му нормална версия R1. В момента екипът подготвя още един болид – този път за участие в състезанията за клас GT4.


Автомобилът прави впечатление и на екипа на най-старото и авторитетно автомобилно издание във Великобритания Autocar, за който Даскалов организира специален тест-драйв. Пред тест-редактора на списанието Росен споделя идеята си за колата – “Не искаме да произвеждаме нещо като хиперкар, искаме да предложим на пазара на спортните автомобили добре балансиран спортен автомобил, който да се чуства отлично в завоите и при високите, и при свръхвисоки скорости. Това може да се постигне само с използването на технологията на състезателните автомобили. Не искаме кола, която да прекалява с лукса в интериора си, предлагайки море от кожа и „играчки“. Искаме уникален автомобил, много близък до опита на спортните коли. И ако собственикът му поиска да отиде да покара на писта някой ден, то това да не му струва много пари“.


Ето и впечатленията на тест-редактора на прочутото английско моторно списание за автомобили: „В един момент, точно когато прехвърлих скоростта от 140 мили в час /230 км/ч/ на правата Bruntingthorpe започнах да осъзнавам колко напред е отишъл Sin R1 в краткия си земен път. Видях колата за пръв път по време на автосалона Autosport International през януари и да си кажа честно, тогава останах леко разочарован, че не виждам напълно завършен продукт. Фирмата беше изложила продукт без съдържание, без мотор и интериор. Днес, само девет месеца по-късно, почти напълно готов автомобил вече хлъзгам яко на пистата на летището Леъчестършайър. Казвам почти напълно, защото колата все още се смята за предсериен модел, въпреки, че вече има поръчки за нея.


Според боса Росен Даскалов това „почти напълно“ означава всъщност 95% готовност на колата за пазара. Има съвсем малко работа по интериора и настройките, и толкоз. Истинският потенциал на колата усетих в своята пътническа обиколка, независимо от дъждовното време. Веднъж здраво закопчан с коланите в релативно спартанската кабина усещам прекрасната обзорност. Плътно прилепналите кожени спортни седалки са достатъчно комфортни, звукът на 6.2-литровият, V8 двигател изпълва кабината, както при другите подобни автомобили.


На пистата се вижда, че босът Даскалов и екипът му не са си губили времето напразно. R1 се движи равно и комфортно, дори и при максималната си скорост, колата реагира на командите и предавките перфектно. Самият Даскалов споделя, че много рядко използва първа предавка и предпочита тръгването на втора. Купувачът на подобен автомобил няма да е само човек, който може да си позволи да похарчи 70 бона, а човек който харесва идеята да притежава истински спортен и рядък автомобил, машина предлагаща приключения със суперкар на цената на нормален спортен автомобил







http://informaciq.net/%D0%B0%D0%BA%D0%BE-%D­1%89%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D­0%B2%D1%8F%D1%80%D0%B2%D0­%B0%D0%B9%D1%82%D0%B5-%D0­%BD%D0%BE-%D1%82%D0%B0%D0­%B7%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0­%BB%D0%B0-%D0%B5-%D0%B1%D­1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1­%80.html

User Avatar

 02.07.2014 


 









Най-грозната кола струва 3,3 милиона евро

Не знам дали вие ще сте съгласни с класацията която издаде Edmunds, 100-те най-грозни автомобила на всички времена, но в нея, на първо място е Lamborghini Veneno.

Стивън Винкелман едва ли е много доволен, от факта, че неговото творчество е на първо място в класация с най-грозните автомобили на света.

Най-невероятното е, че всяка бройка струва над 3 милиона евро и всъщност, освен че е най-грозната, е и най-скъпата кола!

Вие какво ще кажете? Грозна ли е? Чувствайте се свободни да споделите вашето мнение с нас.










http://novinarko.com/lamborghini-veneno-Et­o-tova-veche-se-samnyavam­-da-prilicha-na-normalen-­avtomobil-VIDEO

User Avatar

Mercedes Lotec C1000 на 25 пъти по-ниска ценаПроизведена преди 20 години по поръчка на арабски шейх машина е можела да се движи по-бързо от съвременните суперколи. Поне така твърди нейният създател, като няма реално доказателство за думите му. И най-вероятно именно заради това в момента Lotec C1000 се продава на 25 пъти по-ниска цена от първоначалната, съобщава Automotive News.



Суперкарът Lotec Mercedes-Benz C1000 е уникален не само с претенциите си за световен рекордьор по скорост, но и с факта, че е произведен в една-единствена бройка. Точно преди 20 години ателието Lotec, известно с бутиковите си суперколи и състезателни машини, приема поръчка от шейх от Саудитска Арабия. Той иска да има най-бързият автомобил в света и не се пазари за цената.

В ателието за тунинг работят 5 години върху автомобила, като създават специално за него каросерия изцяло от въглеродни нишки. В нея е поставен 8-цилиндров двигател от Mercedes-Benz с обем 5.6 литра. С помощта на двойно турбо мощността на агрегата достига 1000 к.с., които се предават към задните колела.

По думите на неговите създатели тежащият около 1.1 тона Lotec C1000 може да развие скорост от 430 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 3 секунди. Тези показатели обаче не са регистрирани никъде, а по това време рекордьор по скорост е McLaren F1 с 386 км/ч. Наскоро Bugatti Veyron разви 431 км/ч, което в момента официално е най-доброто постижение.

Слуховете твърдят, че арабският шейх е похарчи около 3.4 млн. долара за своя суперавтомобил. В момента обаче той се предлага на търг в интернет, като максималната цена, предложена за него, е едва 130 000 долара. А търгът приключва днес.

Въпросният екземпляр беше предложен на търг и преди 3 месеца. Тогава организаторите очакваха наддаванията да достигнат 1.3 млн. долара.

http://motor.frognews.bg/novini/358/

Визитна картичка

Име:СУПЕР АВТО-МОТО

Създаден: вторник, 14 септември 2010

Членове: 40

Описание: ВСИЧКО ЗА ХУБАВИТЕ АВТОМОБИЛИ И МОТОРИ

Модератор(и): МИШ7, PRESLAVA77

Галерия
Приятелски клубове
Членове