Бис.БГ

по темите тук
| Вход | Влез чрез Фейсбук
User Avatar

лимонОт Бис.БГ


Лимонът е един от най-полезните цитрусови плодове, тъй като в него се съдържат големи количества витамини и минерали. Смята се, че консумацията му подтиска депресивни нагласи, действа освежаващо и облекчава главоболието. Флавоноидите, които се съдържат в лимона имат антиоксидантно и противораково действие, стимулират кръвообръщението в мозъка, подобряват концентрацията на вниманието. Медицински изследвания доказват, че ежедневната консумация на лимон в малки количества подпомагат облекчаването на симптомите на пациенти, получаващи бъбречни кризи. При хора с проблеми в сърдечно-съдовата система, консумирането на прясно изцеден сок от лимони, действа много добре. Натривки с лимонов сок, подобряват състоянието на кожата, както и на косата. косата. Свежата напитка е ценна и за черния дроб, тя предоставя на органа натурални агенти, когато концентрацията на ензими не е достатъчна. Лимонът във водата помага за регулирането на въглехидратите в кръвта. Лекарите препоръчва да започнем деня с резен свеж лимон, добавен към чаша вода, независимо дали е топла, или студена. Много бременни жени се възползват от предимствата на този коктейл, тъй като облекчава симптомите  на сутрешно гадене. По желани, към напитката може да бъде добавена и лъжичка мед. Употребата на големи количества лимони, не се препоръчва при хора с намалена телесна маса. 

User Avatar

Очистителните свойства на неварения пресен мед са по-силни, отколкото на престоелия. 


Медът:


  • почиства и "отваря" задръствания и лепкави материи от стените на стомаха и червата;
  • почиства гъсти храчки;
  • изсмуква застояли течности от организма, излишъци и вредни вещества;
  • е  подходящ за употреба при  паралич и жълтеница. 

За добро здраве се препоръчва сутрин на гладно - изпиване на течност, състояща се от малко мед и вода.


В случаи на боледуване, медът като добавка към медикаментозната терапия, подпомага по-бързото възстановяване на организма. 


Медът "почиства" много хубаво гърдите. Прилага се още при:


  • заболявания на далака,
  • разтваряне на камъни в бъбреците и пикочния мехур, 
  • затруднено уриниране, 
  • необходимост от хидратиране на тялото, 
  • лечение на язви, абцеси в гърлото, 
  • възпаление на сливиците, 
  • почистване на рани и язви по гърлото, небцето, устата, езика; 
  • необходимост от укрепване на венците;
  • заболявания на черния дроб / в конкртн. случай медът, доставен от прашец на степни треви и билки е много полезен. /

Преваряване на меда: Към една четвърт от обема на меда се прибавя вода. Ври на слаб огън при непрекъснато отстраняване на восъчната пяна, докато тя изчезне изцяло. При необходимост се добавя още вода. 

User Avatar

User Avatar

User Avatar

User Avatar

User Avatar
25-те-най-полезни-храни-на-планетата
1. Кайсии
В състава им има много бета-каротин, който не позволява на свободните радикали да разрушават вътрешните структури на клетката. Особено полезни са за очите.

В организма бета-каротинът се преработва до витамин А, за който се смята, че намалява риска от някои видове рак. Един плод съдържа 17 калории, 1 г въглехидрати и никакви мазнини.

Съвет: Купувайте твърди кайсии - когато омекнат те губят част от хранителните си вещества.

2. Авокадо
Понижава нивото на холестерола. В авокадото има и много целулоза. Едно парче съдържа 81 калории, 8 г мазнини и 3 г въглехидрати.

Съвет: Опитайте да замените майонезата в сандвичите и салатите с няколко парченца авокадо.

3. Малини
Те са богати на киселини, които прекратяват растежа на раковите клетки, витамин С, който понижава нивото на холестерола в кръвта и намалява вероятността от сърдечно-съдови заболявания, както и голямо количество целулоза. Една чаша малини съдържа 60 калории, 1 г мазнини и 8 г въглехидрати.

4. Диня
Витамин С и бета-каротинът, съдържащи се в нея, са сред най-силните антиоксиданти, които предпазват клетките от вредните свободни радикали. В половин диня се съдържат и 853 мг калий, който спомага за намаляване на кръвното, 97 калории, 1 г мазнини и 2 г въглехидрати.

5. Манго
Един плод със среден размер съдържа 57 мг витамин С. Мангото спомага за предотвратяване на артрита и зарастването на раните, а освен това укрепва имунната система. То съдържа и големи количества витамин А. В един плод има 135 калории, 1 г мазнини и 4 г въглехидрати.

6. Домат
Доматите намаляват риска от заболявания на пикочния мехур, стомаха и понижават с до 50% риска от рак на дебелото черво. Един среден домат съдържа 26 калории, 1 г въглехидрати и няма никакви мазнини.

7. Стафиди
Те са основен източник на желязо, което способства за пренасянето на кислорода към тъканите. Половин чаша стафиди съдържа 218 калории, 3 грама въглехидрати и никаква мазнини.

Съвет: Добавяйте стафиди към овесените ядки.

8. Смокини
Те са сред основните естествени източници на калий и въглехидрати. Освен това съдържат голямо количество витамин В6, който отговаря за производството на серотонин (хормона на удоволствието) и за понижаването на холестерола. Една смокиня има 37-48 калории, 2 г въглехидрати и никакви мазнини.

9. Лимон
Той е богат на витамин С - безспорно най-популярния антиоксидант. Съдържа много малко калории и няма никакви мазнини и въглехидрати.

Съвет: Добавяйте лимонов сок или парченца лимон към салатите.

10. Лук
Някои изследвания сочат, че той намалява риска от рак.
Една чашка нарязан лук съдържа 61 калории, 3 г въглехидрати и никакви мазнини.

Съвет: Освен на салата, можете да го задушите в зехтин, да го сервирате с ориз или различни зеленчуци.

11. Джинджифил
Той спомага за намаляване на тежестта в стомаха и гаденето. 1 ч.л. пресен джинджифил съдържа 1 калория, и никакви мазнини и целулоза.

Съвет: Обелете твърдата кафява кора, нарежете го на парченца и го запържете в кипящо масло.

12. Броколи
Намаляват риска от рак на гърдата. Броколите са богати и на витамин С и бета-каротин. Една чашка съдържа 25 калории и 3 г целулоза.

Съвет: Добавете към задушените броколи лимонов сок.

13. Тиква
Всички растения от семейство Тиквени съдържат голямо количество витамин С и бета-каротин. В една порция има 80 калории, 6 г въглехидрати и 1 г мазнини.

14. Спанак
Съставките му възпрепятстват дистрофията на ретината, която е главна причина за влошаването на зрението в по-напреднала възраст. Една порция спанак съдържа 7 калории, 1 г въглехидрати и няма мазнини.

Съвет: Добавяйте спанак, подправен със зехтин и чесън като гарнитура към различните ястия.

15. Китайско зеле
Предпазва от рак на гърдата и понижава нивото на естрогена. Една порция зеле съдържа 158 г калций (чието нормално съдържание в организма намалява риска от остеопороза), 20 калории, 3 г въглехидрати и никакви мазнини.

Съвет: Нарежете белите сочни стъбла на зелето и ги добавете към пържолите или кюфтетата непосредствено преди тяхното сервиране на масата. Можете да ги консумирате и подправени със зехтин и чесън.

16. Чесън
Сярата, влизаща в състава на продукта и придаваща му специфичния аромат, намалява количеството на вредния холестерол, понижава кръвното и риска от рак на стомаха и дебелото черво. Една глава чесън съдържа 4 калории и никакви мазнини и въглехидрати.

17. Лапад
В половин чаша има 5 г белтъчини, желязо, витамин В2 и магнезий.

Съвет: Добавяйте лапад в супите, за да увеличите количеството на белтъчините, но не забравяйте преди това да изплакнете добре листата.

18. Пшеничен зародиш
1 с. л. съдържа приблизително 7% от необходимото за деня количество магнезий, който има пряко роля за нормалната сърдечна дейност и предотвратява появата на мускулни спазми. Пшеницата е и добър източник на витамин Е. В 1 с. л. се съдържат 27 калории, 1 г въглехидрати и мазнини.

Съвет: Добавяйте пшеничен зародиш към млякото и плодовете.

19. Леща
Спомага за запазване здравето на сърцето, предпазват от рак на гърдата и съдържа внушителните 9 г белтъчини в половин порция. В нея има още 115 калории и никакви мазнини. Полезните й свойства се запазват и след термична обработка, т.е. можете да купувате лещата в изсушен, консервиран вид или на супа.

Съвет: Лещата е особено подходяща за един богат на протеини обяд.

20. Орехи
Те съдържат само ненаситени мазнини и затова понижават с до 20% риска от сърдечни заболявания. В 30 г се съдържат 166 калории, 17 г мазнини и 2 г целулоза.

Съвет: Шепа орехи за идеално средство за преодоляване на глада между основните хранения за деня без да се консумират мазнини, но пък с много калории.

21. Шарен боб
Половин порция от него съдържа над 25% от препоръчителната дневна доза фолиева киселина, която спомага за намаляване на риска от сърдечни заболявания и вродени дефекти. В половин порция боб се съдържат 103 калории, 1 г мазнини и 6 г целулоза.

22. Мляко с ниско съдържание на мазнини
Бактериите в млякото предотвратяват развитието на различни заболявания, а калцият укрепва костите. Една порция съдържа 155 калории и 4 г мазнини.

23. Обезмаслено мляко
То съдържа витамин В2, който е необходим за доброто зрение, витамин А, който предотвратява възникването на рани и алергии, калций и витамин D. Една порция съдържа 86 калории и никакви мазнини и целулоза.

24. Морски дарове
Всички ракообразни (мекотели, миди) са богати на желязо, минерали (магнезий и калий) и витамин В12, който поддържа функциите на нервите и умствените способности. 100 г съдържат 126-146 калории и 2-4 грама мазнини.

25. Сьомга
Рибите в студените морета (сьомга, тон, скумрия) са основен източник на мастни киселини, които намаляват риска от заболявания на сърцето. 100 г съдържат 127 калории и 4 г мазнини.

User Avatar
осемте-най-полезни-напитки
Учени от Университета на Калифорния в Лос Анжелис съставиха свой списък с най-полезните напитки. Съставен на базата на сокове с богато съдържание на антиоксиданти. Те са от огромно значение за здравето, тъй като притежаващи способността да се борят със свободните радикали.

Последните имат разрушителни свойства върху молекулите и клетките на човешкото тяло. С нарастване на възрастта свободните радикали стават все повече и повече, стига се до момент, в който организмът не спява да ги контролира и те започват да го разрушават отвътре.

Според съвременната медицина свободните радикали са отговорни за язва, рак, артрит, болести на сърцето, стареенето на кожата. Най-много антиоксиданти се съдържат във витамините А, С и Е, цинк, селен, глутатион и др.

1. Сок от нар

Той съдържа всички току-що изброени витамини и елементи, а също фосфор, калций, магнезий, желязо и натрий. Оказва благоприятно влияние при хипертония, анемия, малокръвие, полезен е и за сърдечно-съдовата система. Препоръчително е обаче да не го консумират хора, които страдат от язва и повишена киселинност.

2. Червено вино

Червеното вино е полезно за профилактика на раковите заболявания и това е доказано от много изследвания. Диетолозите също съветват ежедневната консумация на червено вино, но не повече от 50 мл.

3. Сок от грозде

Съдържа полезните витамини група В. Те укрепват косата и ноктите. Витамин С пък е боец срещу вредните микроорганизми. Установено е още, че гроздовият сок подобрява паметта и поддържа кожата еластична. Учените считат сока и грозде и като ефективен в борбата с рака на гърдата.

4. Сок от боровинки

Боровинките укрепват зрението и се борят срещу стомашните разстройства. Помагат срещу захарния диабет, предпазват венците, запазват младостта на организма.

5. Сок от череши

Сокът от череши съдържа много витамин А, витамин С, желязо. Витамин А е необходим за зъбите и очите. Витамин С се бори с инфекциите. Сокът от череши намалява развитието на много видове рак и заболявания на пикочните пътища.

6. Портокалов сок

Той се препоръчва при настинки и грип. Укрепва кръвоносните съдове, премахва умората, активизира умствените процеси. Препоръчват го при хипертония и атеросклероза. Но не го препоръчват при хората с повишена киселинност и ниско съдържание на калций в костите.

7. Чай

Чаят е всепризната полезна напитка. Той не само тонизира и ободрява организма, но е и бич за сърдечно-съдовите заболявания и различните инфекции.

8. Ябълков сок

Ябълковият сок е полезен при атеросклероза, при заболявания на черния дроб, на пикочния мехур и на бъбреците. Той нормализира работата на червата и спомага да по-бързото извеждате на токсините.

User Avatar
коя-е-най-здравословната-закуска
Закуската е най-важното хранене за деня. Дори да не се гордеете особено със своята фигура и да се стремите непрекъснато да отслабвате, никога не забравяйте народната мъдрост "Закуската изяж сам, обядът раздели с приятеля си, вечерята дай на враговете си".

Предлагаме ви кратък списък на продуктите, които са най-полезни под формата на сутрешна закуска:

- Яйца - те са богати на витамин А и белтъчини, и съдържат и мазнини.

- Йогурт - той повишава устойчивостта към стреса за сметка на голямото количество лесно усвояващи се белтъчини и калций. Йогуртът способства за укрепване на имунитета.

- Мед - фруктозата, която се съдържа в него, осигурява на организма бърз приток на енергия. Ацетилхолинът пък спомага да се справяме лесно при стресови ситуации.

- Мармалад и конфитюр - те осигуряват много енергия, но съдържат малко минерални вещества.

- Кафе или черен чай - ободряват. Но имайте предвид, че закуската ви не трябва да включва само един от тези два продукта. С тях не можете да изкарате половин ден.

- Препечени филийки - те са богати на въглехидрати. Но пък нямат достатъчно микроелементи и витамини.

- Плодове - една от най-полезната храна, не само за закуска, но и по принцип, която природата ни е предоставила.

- Мюсли - богати са на въглехидрати и минерални вещества.

- Ръжен хляб - съдържа смес от различни въглехидрати, целулоза, витамин В и минерални соли.

- Портокалов сок - ще ви осигури добър запас за през деня на витамин С.

- Кашкавал - съдържа много белтъчини и калций.
User Avatar
портокали
Портокалите са кръгли цитрусови плодове с фино-текстурирана кора, разбира се оранжева на цвят, както и вътрешността им. Размерът на портокалите обикновено варира от около два до три инча в диаметър.

Портокалите се класифицират най-общо в две категории - сладки и горчиви. Популярни сортове сладки портокали (Citrus sinensis) включват Валенсия, Навел и Джафа – вид голям портокал, както и червени портокали - хибридни видове, които са по-малки по размер, по-ароматни и имат червени нюанси. Горчивите портокали (Citrus aurantium) са често използвани за направата на конфитюр или мармалад, както и служат като есенция за ликьори като Гранд Марние и Коантро.

Портокалите водят своя произход преди хиляди години в Азия, в района южно от Китай до Индонезия, от където са разпространени и в Индия. Те не са култивирани в Близкия изток до към 9-ти век. Сладките портокали са внесени в Европа около 15-ти век от различни групи, като маврите, португалски и италиански търговци.

Портокаловите дървета започват да се отглеждат в Карибските острови в края на 15-ти век, след като Христофор Колумб носи семената им там по време на второто си пътуване до Новия свят. Испанските изследователи пренасят портокалите във Флорида през 16-ти век, докато испанските мисионери ги внасят в Калифорния през 18-ти век и поставят началото на отглеждането на тези цитрусови плодове в двата щата, широко известни със своите портокали. В момента, страните, които са едни от най-големите производители и търговци на портокали са САЩ, Бразилия, Мексико, Испания, Китай и Израел.

Портокалите не е необходимо да имат ярко оранжев цвят, за да са с добро качество. В действителност, наситеният цвят на небиологичните портокали, може да се дължи на инжектирането им с изкуствени бои в техните кори. Необходимо е да се избягват тези плодове, които имат меки петна или следи от мухъл. И тъй като портокалите са сред храните, най-често срещани с пестицидни остатъци е необходимо да се купуват био портокали, когато е възможно. Необходимо е също да се избират портокали, които са с гладко текстурирана кора и са твърди и тежки за техния размер. За най - добро антиоксидантно действие, трябва да се купуват напълно узрели портокали. Трябва да се има в предвид, че портокалите са една от храните, най-често свързани с алергични реакции.

Ползи на портокалите

Портокалите са отличен източник на витамин C. Те също са много добър източник на диетични фибри. Тези плодове също са добър източник на витамини В, включително витамин В1 и фолат, както и на витамин А, калций и калий. 131 гр. портокали съдържат 61, 57 калории и 1, 23 гр. протеини.

Портокалите имат изключително полезно действие за човешкото здраве, а именно:

- Портокалите съдържат полезните фитохранителни вещества

При последните изследвания, лечебните свойства на портокали се свързват с широка гама от фитохранителни съединения. Те включват цитрусови флаванони (видове флавоноиди, които включват молекулите хесперетин и нарингенин), антоцианини, хидроксицинаминова киселина, както и разнообразие от полифеноли.

- Портокалите съдържат витамин С, който има антиоксидантно действие и защитава имунната система

Портокалите са отличен източник на витамин С - само един портокал доставя 116, 2% от необходимата доза витамин C на ден. Витамин С е основният водоразтворим антиоксидант в тялото, той унищожава свободните радикали и предотвратява щетите от тях, както вътре, така и извън клетките.

- По данни от проведено изследване, приемането на витамин С като добавка не предоставя същата защита, както количеството, съдържащо се в чаша портокалов сок;

- Портокалите осигуряват защита срещу сърдечно-съдови заболявания;

- Проучвания показват, че диета богата на цитрусови плодове дава значима защитна сила срещу някои видове рак, като рак на устата, ларинкса и фаринкса и рак на стомаха. Консумацията на портокали води до намаляване на риска от 40 - 50%.

- Съединения в цитрусовите плодове, включително и портокалите, наречени лимоноиди играят важна роля в борбата с рак на устата, кожата, белите дробове, гърдата, стомаха и дебелото черво;

- Портокалите са полезни за намаляване нивата на холестерол;

- Портокалите са много добър източник на фибри;

- Портокалите помагат за предотвратяване образуването на камъни в бъбреците, предотвратяват образуването на язви;

- Портокалите помагат за защита на респираторното здраве и осигуряват защита срещу ревматоиден артрит.
Визитна картичка

Име:Здравословно хранене

Създаден: събота, 29 януари 2011

Членове: 24

Описание: Тук ще намерите много съвети за това как да се храните здравословно!

Модератор(и): Dima

Галерия
Членове