Бис.БГ

по темите тук
| Вход | Влез чрез Фейсбук

Записи на bisi към Клуб: ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ

Пресните плодове и зеленчуци са необходими през цялата година, през всички сезони и като вкус и като носители на полезни хранителни вещества (витамини, минерални вещества, биофлавоноиди). Естествените климатични условия в нашата страна предлагат изобилие на зеленчуци и плодове през лятото и есента. Това обуславя до известна степен наблюдаваното традиционно сезонно потребление на плодове и зеленчуци за българското население. Изобилието на предлаганите на пазара плодове и зеленчуци в тези два сезона позволява да се направят препоръки за краткотрайно приложение на разтоварващи диети (до два дни), в които плодовете и зеленчуците са основен елемент на диетичния режим. Органично свързаните в растителния сок ценни минерални вещества (калций, магнезий) са отговорни за правилната циркулация и навременно отделяне на течностите от организма. Не бива да се забравя и обикновената вода. Дори при наличие на достатъчно плодове и зеленчуци приемането на чаша топла вода (или чаша трапезна минерална вода) сутрин след ставане, е много добро средство за пречистване на организма.
User Avatar

User Avatar

User Avatar

User Avatar

User Avatar

User Avatar

Бамя Бамята е един от най-старите зеленчуци. Тя е позната още през 2 век пр.н.е. ПРОИЗХОД: Родината на бамята е Етиопия. СЪСТАВ: Бамята е изключително бедна на калории. Съдържа въглехидрати, белтъчини, малко мазнини, калций, желязо, провитамин А, витамини В, В2 и С. ПРЕПОРЪКИ: Да не се съхранява на много хладно място. Бамята е много подходяща за дълбоко замразяване. ПРОГОТВЯНЕ: Твърдата дръжка откъм дебелия край на шушулката се отрязва, върхът - също. По време на варене от бамята се отделя течна слуз. За да се избегне това, шушулките се бланшират първо за пет минути във вряща вода, в която е добавено малко оцет. След това водата се изхвърля, бамята облива със студена вода и се отцежда. Има разнообразни начини за нейното приготвяне: зеленчукови супи, яхнии или гарнитури за месни и рибни ястия.

User Avatar

Бабако ПРОИЗХОД / СЕЗОН Родина на бабако са долините на Андите в Еквадор СЪСТАВНИ ВЕЩЕСТВА Високото съдържание на витамнин С предотвратява потъмняването дори на нарязания плод. СОвен богато съдържание на витамин С, бабако има и признати лечебни свойства. То съдържа папин - фермент, който подпомага храносмилането на белтъчините (месо, риба, мляко и др.). Папаинът се нарича още растителен пепсин, поради своята голяма прилика с фермента пепсин, който стимулира храносмилането. Папаинът действа неутрализиращо при стомашни киселини и храносмилателни проблеми. ПРЕПОРЪКА Трайнистта на бабако е изключително добра. Без охлаждане то трае до 4 седмици. Дори увредени плодове траят дълго, защото увреждането почти не се разпространява върху здравите части на плода. НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ Бабако се консумира в прясно състояние. То се измива и се нарязва на парчета или по дължина на ивици. Може да се консумира и подсладено с малко захар или мед.

User Avatar

Авокадо ПРОИЗХОД: Авокадото се отглежда в почти всички тропически и субтропически страни и може да се намери целогодишно по нашите пазари. СЪСТАВНИ ВЕЩЕСТВА: Авокадото има значителна хранителна стойност; то е богато на калий, калций, желязо и други минерали, както и на лесно усвоими, прости и сложни ненаситени растително-мастни киселини, белтъчини и витамини, особено на витамин Е и тези от групата В. ПРЕПОРЪКА: Авокадото е годно за консумация, само когато е напълно узряло. Узрялото авокадо е меко на пипане, а месестата му част може да се маже "като масло". НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ: Авокадото се съчетава с много продукти - от ароматни до пикантни, от сладки до кисели. То се разрязва по дължина, двете половини се отделят една от друга и костилката се изважда. Авокадото може да се приготви по различни начини - пикантно овкусено за намазване върху хляб, може да се напълни с меко сирене, да се използва при приготвяне на супи ( за целта авокадото се прибавя в края на варенето и супата се отстранява от огъня), влиза в състава на различни салати и е подходящо за сладки десерти.

User Avatar
Артишок

ПРОИЗХОД/ СЕЗОН: Артишокът се отглежда във всички умерени и южни гографски ширини и основно по цялото Средиземноморие.

СЪСТАВНИ ВЕЩЕСТВА: Съдържа въглехидрата инулин и растителното горчиво вещество цинарин, белтък, калций, желязо, провитамин А и витамин В1. Скорбялата инулин се превръща при варене в плодова захар и може да се разгражда без хормона инсулин, което е важно за диабетиците. От векове популярната медицина цени благоприятното влияние на всички части на растението върху стомаха, жлъчката и черния дроб.

ПРЕПОРЪКА: Това е зеленчук, който не може да се съхранява дълго. В прясно състояние неговите вкусови качества и ценни съставки имат най-голяма стойност.

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ: Артишикът се консумира сварен. Преди варене се отстраняват дръжката и 3-4 листа от обвивката. Цветната глава се измива добре и се поставя във вряща вода, в която са добавени сол, оцет и/или малко лимонов сок; вари се 40-45 мин.

Внимание: При варене да не се използват алуминиеви съдове. В тях артишокът се оцветява и добива сиво-черен цвят. При консумиране листата се откъсват едно по едно от цветната глава и откъм долната, месеста част се изсмуква. След отделяне на листата става сърцевината, която също се консумира. Артишокът е подходящ за салати от птици, за различни месни ястия, крем-супи и много други.

12>>
Визитна картичка

Име:ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ

Създаден: петък, 16 март 2012

Членове: 73

Описание: Картинки на всякакви плодове и зеленчуци,рецепти,напитки и т.н.

Модератор(и): Iveliq

Галерия
Членове