Бис.БГ

по темите тук
| Вход | Влез чрез Фейсбук

Фен-клуб: ALFA ROMEO

User Avatar
искам да попитам защо когато запаля не ми държи ниски обороти и гасне ??
User Avatar
User Avatar
и-alfa-с-нестандартна-гаранция,-но-само-за-giuliettaи-alfa-с-нестандартна-гаранция,-но-само-за-giulietta
22.07.2010

 

http://news.automedia.bg/read/10144.html

Alfa Romeo ще предлага в Европа пет години гаранция за новата си Giulietta.

 

При това не става въпрос за разните уловки с доплащане на годините, каквито напоследък практикуват доста производители. Новата гаранция на Alfа Romeo се отнася за всички автомобили от този модел, продадени от официален дилър на фирмата.

 

Освен 5 години, втори критерий за гаранцията е изминаване на 100 000 км. В гаранцията естествено не влизат така наречените консумативи – филтри, чистачки на стъклата, накладки и дискове на спирачките и амортисьори.

 

Част от гаранцията е и безплатна помощ на пътя, в която влизат транспортиране на автомобила и разходите за алтернативен начин на придвижване.

 

Alfa Romeo се нареди до фирми като Hyundai и Kia, които през последните години атакуват европейските пазари с удължени гаранции.

 

Да напомним, Hyundai предлага също гаранция от 5 години, но и неограничени за това време километри и безплатни годишни прегледи на колата.

 

Рекордьор обаче е Kia, която дава за всичките си модели гаранция от 7 години, но пък ограничена до 150 000 км. Има и вариант за избор при някои от моделите за 3 години с неограничени километри.

 

Повечето други производители остават на равнището на гаранции от 2 или 3 години и възможност срещу заплащане за удължаване с още 2 години.

User Avatar
300-коли-в-центъра-на-софия-за-100-г.-alfa
Според легендата Хенри Форд бил толкова респектиран от Alfa Romeo, че свалял шапка, като видел някой модел на улицата. Основателят на "Форд" много харесвал италианските автомобили и ги приемал като един от най-големите си конкуренти.

 

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=528452

Днес, точно 100 години след основаването на компанията, милиони по света живеят със страстта към емблемата, превърнала се в символ на спортния дух. Празниците около юбилея започнаха паралелно по цялата планета, а българските алфисти се отчетоха с парад. Близо 300 автомобила се събраха на площад "Александър Батенберг", преди шествието, обиколило централните софийски улици. Официалното откриване пък направи посланикът на Италия у нас Стефано Бенацо.

 

Казват, че алфистите са особена порода хора. Те не харесват скучните коли и търсят емоция в ежедневието. В гърдите им тупти т.нар. cuore sportivo (спортно сърце - от италиански - б.а.) и не се интересуват от коментарите на зложелателите. А те рядко пропускат да изложат своята гледна точка - алфистите са по-скоро мазохисти, посещаващи по-редовно сервиза, отколкото магазина за хранителни стоки. Има и вицове от типа: Защо алфистите не се поздравяват на улицата? Защото сутринта вече са се видели в сервиза.

 

Но да оставим шегата на страна, най-малкото защото "Алфа Ромео" има една от най-славните истории в автомобилния бизнес. Основана е на 24 юни 1910 г. под абревиатурата A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) в партньорство с компанията Darracq. Първият независим модел е 24 HP, дело на дизайнера Джузепе Мерози. Още през 1911 г. новата фирма участва в автомобилни състезания и това дава специфична насока на производството, следвана през целия век. През 1920 г. излиза моделът Torpedo 20-30 HP, а компанията се преименува на Alfa Romeo. Годината е знаменателна и поради факта, че тогава е привлечен Енцо Ферари за пилот на състезателните модели.

 

След Втората световна война Alfa Romeo продължава да се налага като компания за по-спортни автомобили, а участията в различните състезания са повече от успешни. Излизат първите модели с предно предаване, а от началото на 60-те години става актуално съкращението GTA, което се слага на по-наточените версии и до днес. През 1970 г. компанията изпада във финансова криза и е спасена от държавната Finmeccanica, която пък я прехвърля на FIAT group в средата на 80-те години на миналия век. Обединена е с друга марка - Lancia, но има относителна автономност. Днес Alfa Romeo е регистрирана като самостоятелна компания, но е под контрола на FIAT Group и технологиите за всички модели са унифицирани. Легендарни дизайнери като Бертоне, Джуджаро, Пининфарина и Валтер да Силва са оставили своя почерк върху различни модели. Марката има сериозно присъствие и в киното, като последното участие е на Giulietta в лентата “9”. Рекламно лице на новия модел пък е звездата Ума Търман.

 

Явно Alfa Romeo няма никакви намерения да се пенсионира въпреки преклонната възраст. Поне ако съдим по последните модели, които ще дадат нова насока на развитие.

 



Новата Giulietta №1 по безопасност в света

 

Въпросът за качеството на алфите продължава да бъде актуален, въпреки че последните модели показват много добра надеждност. Наскоро новата Giulietta бе обявена за най-сигурния компактен автомобил, създаван някога. По време на тестовете на независимата организация Euro NCAP дългоочакваният модел събра цели 87 точки от 100 възможни. Според последните критерии получаването на 5 звезди гарантира този статут и за следващите две години.

 

Проблемите при някои модели от 80-те и 90-те години създадоха печална слава на Alfa Romeo. Предимно неизправности в електрониката, скоростната кутия и уплътненията изнервиха доста клиенти и доведоха до негативните коментари.

 

Борбата с неизправностите започна с пускането на 156 и 147, които спечелиха наградите за автомобил на годината в Европа. Дори и най-големите противници на италинаските модели трябва да признаят и технологичните им достижения като системата за директно впръскване Common rail. Преди броени дни пък двигателят на FIAT - Multi Air Turbo, бе избран за номер 1 на годината. 1,4-литровият агрегат се монтира също на Mito и Giulietta.
User Avatar
кларксън-от-
Вчера направих едно кръгче с новото "Ауди RS4" седан. Може би най-завършения автомобил на пазара. Бърз, практичен и не се набива на очи.

 

След като се прибрах вкъщи, се замислих и установих, че всъщност е завършен, колкото разглобен верижен трион. Предните седалки са толкова големи, че заради тях не остава никакво място отзад, освен това е удивително скъп.

 

1

 

Оттогава насам се чудя дали има перфектна кола. Често говорим за най-бързата кола, за най-екологично чистата, за най-икономичната...

 

Запленени сме от возията на "Ролс-Ройс" и от чудото, наречено "Хонда V-Tec" - при 15 млн. произведени мотора нито един не е използвал гаранцията си за повреда.

 

Има ли обаче автомобил, който да събира всички тези качества и да заслужава парите си? Да си стои там някъде и ние да не сме го забелязали? Ако има такъв, може да забравите за "Фантом" и "Вейрон". Той трябва да е най-великият на света.

 

Говоря за автомобилния еквивалент на някой, който никога не е съществувал. Събирателен образ с умения на Адмирал Нелсън, брилянтната политика на Нелсън Мандела, творенията на Густав Айфел и външността на Джим Морисън.

 

Може да си мислите, че не е възможно да се комбинира комфорт и добро управление. Може дори да спорите, че тези две неща автоматично се изключват, но ще разсъждавате така до момента, в който седнете в новото "Ауди R8". То ще ви докаже точно обратното.

 

Дори при отсъствието на магнитното окачване управлението е чудесно и все пак не е изключено да прегазите средно висок мъж, без да усетите това в купето.

 

Същият спор възниква с разхода на гориво и скоростта. Може да твърдите, колкото си искате, че всеки автомобил, способен да ви откъсне врата с ускорението си, е пръв приятел с бензиностанциите и разходът му е подобаващ на динамиката.

 

Колкото и да не ми се иска, ще използвам още един пример от "Ауди", за да ви докажа, че грешите. Дизеловият V8 от А8 ускорява като откачен, но ако сте внимателен с педала на газта, ще запишете невероятния разход от 7 л/100 км.

 

За съжаление предимствата на А8 спират дотук, защото возията му е сравнима с това да ви пуснат по най-екстремната пързалка на aквапарк. На всичкото отгоре като малкия си брат RS4 този автомобил не е никак евтин, което пък ме води към друг претендент за титлата "перфектен" - новия "Воксхол VXR8".

 

Преди твърдях, че "МакМийл" е с най-доброто съотношение какво получаваш срещу парите си в целия свят. Получаваш всичко, което e нужно за нормален обяд - салата, хляб и месо, после добавят и покрив над главата ти, прибори, доволно количество напитки и играчка като бонус.

 

Единственото, което се доближава до това, е ежедневникът. В него събират истории от целия свят, добавят снимки, печатат го и на сутринта ти го носят пред вратата дори и да живееш на г..., искам да кажа на гърба на географията.

 

Очевидно е, че VXR8 не е евтин, но ако се вгледаш в конкурентите му, е без пари. Двигателят му e 6-литров V8 и има 414 к. с. - същата мощност като в RS4, но то е грубо с около 15 000 паунда (43 000 лв.) по-скъпо.

 

Ако потърсите очевидни белези откъде идва разликата в цената, със сигурност ще ги намерите. Все едно да сравнявате стереоуредби на малка фирма и на "Сони". Не е на нивото на сонито. Това е очевидно, но не знаете защо.

 

Но също така знаете, че за малко пари имате бърз, вълнуващ седан, който може да побере петима души и багажа им. Изключваме факта, че е екологично чист, колкото лицето на Рио Фърдинанд от "Манчестър Юнайтед" е зелено. Т.е. никак.

 

Двигателят има дюзи с размера на пожарникарски шланг и след като паркирате, трябва да се скриете бързо, за да не разбере някой, че това е вашата кола. Борис Джонсън би я нарекъл вулгарна, а децата ми - хулиганска.

 

По един или друг начин "Голф GTI" се е доближил до титлата "Всичко под един покрив" най-много, но ако се замислите, под покрива изобщо няма всичко необходимо. Не е кабриолет например, не може и да влезете в кално поле с него или поне, ако държите да излезете от другата страна.

 

Това, което търся, е автомобилен аналог на любимия ми европейски град Биариц. Той се намира във Франция, което означава, че е красив, но интересното е, че в него живеят хора, които мразят французите, защото са баски.

 

Биариц се намира на брега на океана - има плаж, а това определено е релаксиращо, океанът пък е пълен с вълни, което го прави интересен и занимателен.

 

Храната... нека го кажа така - Биариц е на хвърлей място от Гаскония, епицентъра на всичко кулинарно. И да стигнеш дотам не е никак скъпо.

 

Ако обърна на последните страници в това списание, мога да открия нещо нередно във всеки един от посочените автомобили. Колата съществува от 120 години и намирам това за доста депресиращо.

 

Та, докато разгръщах, стигнах до буквичката С и там видях "Субару Легаси Аутбек" и се замислих... хм. Какво всъщност е "Субару"? За тези с фуражките е машина, която изскача от нощта и хвърля камъчета в лицата им.

 

За други - с нахлупени наопаки бейзболни шапки, е огнедишащо животно, излязло от населения с пиксели свят на "ПлейСтейшън" и със своя звук и гърмежи от ауспуха смущава неделното спокойствие на паркинга пред супермаркета.

 

За трети, с шапки от туид, това е автомобил за фермата, който доскоро са купували оттам, откъдето са се снабдявали с тор и семена.

 

За онези, запленени по Impreza, задвижването на четирите колела означава по-добри "слънца", а за другите, че можеш да стигнеш до някоя заплеснала се овца в 2 ч през нощта, докато вали сняг.

 

В града екодейците не осъзнават, че това си е SUV с перманентно задвижване, а го причисляват в графата на добре изглеждащите комбита, за които не очакваш да ти съдерат и половината от кожата, която ще ти смъкнат за "Порше Кайен".

 

За всички останали "Субару" е надеждата, че един ден автомобилите ще са направени като него.

 

Затвориш ли вратата, се чува звук, сякаш току-що застрелян фазан се удря не чак толкова грациозно в земята. Това, както мнозина от вас знаят, е един от най-удовлетворителните звуци.

 

Нещо повече, във всяка статистика за надеждност Subaru се класира в Топ 5.

 

Вече ви чувам да крещите - да, ама не е кабриолет. Съгласен съм, но последното "Субару", което карах, имаше толкова голям стъклен покрив, че почти приличаше на кабриолет.

 

"Субару Легаси Аутбек" покрива повечето от критериите за нашата награда, а това определено е най-трудното от всичко. Голям е, същевременно компактен и бърз, но икономичен, добре направен, евтин... SUV с чудесно управление, който всъщност не е SUV.

 

Тогава това ли е най-добрият автомобил в света? Очевидно - да. С изключение на едно нещо: ако имах 30 000 паунда (90 000 лв.) да похарча за автомобил, щях да си купя "Алфа Брера".

User Avatar

User Avatar

Визитна картичка

Име:ALFA ROMEO

Създаден: понеделник, 26 януари 2009

Членове: 64

Описание: ВСИЧКО ЗА ALFA ROMEO-МОДЕЛИ,ИНТЕРИОР,ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ И ДР.

Модератор(и): НИНА

Галерия
Членове